دوره 11، شماره 43 - ( تابستان 1402 )                   جلد 11 شماره 43 صفحات 102-83 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

قانع‎راد مهدی، اسکندری نصرتی رقیه، محبی الماس، فرسنداج لیلا. تأثیر تحولات بازاریابی گردشگری بر استراتژی اقتصادی توسعه شهری در کلان‌شهرها. فصلنامه علمی-پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری. 1402; 11 (43) :83-102

URL: http://iueam.ir/article-1-2036-fa.html


1- دانشگاه پیام‎نور، تهران، ایران
2- گرایش استراتژیک، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
3- گرایش بازرگانی داخلی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
4- بازاریابی، دانشگاه پیام‎نور، تهران، ایران
چکیده:   (73 مشاهده)
امروزه در کنار عوامل سنتی، عوامل و متغیرهای جدیدی به عنوان مؤلفه‌های اقتصادی تأثیرگذار بر توسعه شهر مطرح شده است؛ یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها به خصوص در شهرهایی با کارکرد خدماتی، صنعت گردشگری است. بر این اساس در کلان‌شهرهایی مانند تهران، مشهد و اصفهان صنعت گردشگری این قابلیت را دارد که به یک منبع مطمئن و پایدار اقتصاد و توسعه شهری تبدیل شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش و جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد و توسعه شهری با تأکید بر کلانشهرهای تهران، اصفهان و مشهد انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها از نوع توصیفی- پیمایشی است.  جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان و مدیران سازمان گردشگری و میراث فرهنگی کلان‌شهرهای تهران، مشهد و اصفهان، شورای شهر و شهرداری شهر تهران، مشهد و اصفهان، شهرسازی و معاونت شهری استانداری و متخصصین است. نتایج پژوهش نشان داد تمامی ابعاد و مؤلفه‌های بازاریابی گردشگری بر استراتژی توسعه اقتصاد شهری اثری مثبت و معناداری دارند.
متن کامل [PDF 886 kb]   (57 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/1/29 | پذیرش: 1401/3/17 | انتشار: 1402/4/10 | انتشار الکترونیک: 1402/4/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

این فصل نامه دارای درجه علمی - پژوهشی مصوب به شماره مجوز ۳/۵۷۸۸۱۰  از وزارت علوم ،تحقیقات فناوری است .
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه علمی اقتصاد و مدیریت شهری می باشد.

استفاده از مطالب ارایه شده در این پایگاه با ذکر منبع آزاد می باشد.